Reisverslag augustus: Werken Koala Backpackers in Noosa

Dag 81: donderdag 1 augustus (Noosa)

Vandaag om 10 uur was mijn eerste werkdag. Ik moest een mooi T-shirt van het hostel aantrekken die ik moet dragen tijdens het werk. Een Deen (Kenneth) zou mij inleren. Met hem ging ik eerst met de bus mensen wegbrengen naar het strand en het National Park. Ik mocht terugrijden naar het hostel. Toen ik de bus in zijn achteruit wilde zetten reed ik meteen de rechter weghelft op, terwijl ze hier links rijden. Het was een vreemde ervaring om met links te schakelen. De rotondes waren ook een ramp maar uiteindelijk zijn we heelhuids bij het hostel aangekomen. Daarna moest ik tot 12.00 uur buiten vegen. Na het werk ben ik met een paar jongens naar het strand gegaan. Om 17.00 uur ben ik weer begonnen met werken. Ik moet in de keuken gaan helpen. Het hostel is tevens een motel plus bar/restaurant. In de keuken heb ik moeten afwassen. Om half acht kregen we nog een gratis diner en om 21.00 uur was ik klaar met werken. Ik ben toen naar de bottle shop gegaan om vier liter wijn te kopen (A$11). Dit is altijd nog goedkoper dan een fles bier kopen in de bar (A$3 per fles). De Japanners zijn vanochtend vertrokken. Vandaag was het n van de warmste dagen sinds ik hier ben.

Dag 82: vrijdag 2 augustus (Noosa)

Om 10.00 uur moest ik weer mensen wegbrengen naar het strand en het National Park. Ik heb weer teruggereden maar dit keer zonder ongelukken. Daarna moest ik weer vegen en planten en bomen water geven waar ik om 12.00 uur mee klaar was. Om 17.00 uur moet ik weer beginnen dus ben ik lekker aan het zwembad gaan liggen. Het is moeilijk voor te stellen dat het hier winter is terwijl het 30 graden is met een strakblauwe lucht. Om 17.00 uur opnieuw begonnen met werken en volgens de kok zou het een drukke avond worden. Eerst ben ik begonnen met afwassen en tussendoor heb ik de borden opgehaald in het restaurant. Ook moest ik salades maken en opscheppen. Om 21.45 uur was ik klaar. Omdat ik moe was ben ik meteen gaan slapen. Inmiddels heb ik nieuwe kamergenoten gekregen en die lagen al flink te snurken. Uiteindelijk sliep ik om 01.00 uur. De laatste paar weken heb ik ontzettend veel mensen uit Nederland, Engeland en Duitsland ontmoet. Ze zijn een maand op vakantie dus volgens mij is de vakantieperiode in die landen begonnen.

Dag 83: zaterdag 3 augustus (Noosa)

Om 07.30 opgestaan en naar de receptie gelopen maar die was dicht. Om 08.00 uur ben ik begonnen. Ik moest de vloer van het cafť vegen en dweilen. Daarna ben ik buiten gaan vegen. Vervolgens ben ik om 10.00 uur in mijn eentje mensen gaan wegbrengen naar het strand. De afgelopen dagen is Kenneth (de Deen) met mij meegegaan om de weg te wijzen. Het ging hartstikke goed behalve dat ik een paar keer de ruitenwissers heb aangedaan in plaats van de richtingaanwijzers (omdat deze dus ook aan de verkeerde kant zitten). Teruggekomen moest ik weer vegen en de vuilnisbakken leegmaken. Om 13.00 uur was ik klaar en ben ik boodschappen gaan doen. Ik heb voor A$2 drie kilo sinasappels gekocht. Daarna ben ik aan het zwembad gaan liggen. Om 18.00 uur ben ik (net als alle andere backpackers hier) naar de Simpsons gaan kijken. Het lijkt wel een backpacker tik, want in elk hostel waar ik ook kom staat om 18.00 uur de Simpsons op.

Dag 84: zondag 4 augustus (Noosa)

Vandaag weer gewerkt en weer het gebruikelijke rijtje afgewerkt. De bar vegen en dweilen en met de bus mensen wegbrengen naar het National Park. Toen ik klaar was met mijn werk ben ik weer aan het zwembad gaan liggen. Het was namelijk weer 28 graden en geen wolkje aan de lucht. Om 17.00 uur begonnen in de keuken. Omdat het niet druk was waren we om 20.00 uur klaar. Om 21.00 naar een telefooncel gelopen om naar huis te bellen. Het was weer leuk om bekende stemmen te horen. Ik heb dan ook voor A$50 gebeld.

Dag 85: maandag 5 augustus (Noosa)

Om 07.30 begonnen met werken. Omdat ik geen zin had om te werken ben ik in de tv-kamer gaan zitten en daar heb ik de sluitingsceremonie van de Olympische Spelen gekeken. ís Avonds was ik vroeg klaar in de keuken want het was niet druk. ís Avonds mijn financiŽle administratie nagekeken. De eerste week AustraliŽ heeft mij A$400 gekost. Nu drie maanden later probeer ik met A$125 per week rond te komen, wat me aardig lukt.

Dag 86: dinsdag 6 augustus (Noosa)

Om 07.00 uur opgestaan om te werken waar ik om 13.30 klaar mee was. Daarna een handwasje gedaan. Ik ben er anderhalf uur mee bezig geweest maar heb wel twee dollar bespaard voor de wasmachine. Daarna ben ik aan het zwembad gaan liggen. Om 18.00 uur ben ik weer gaan werken. Om 19.00 uur was ik al klaar we hadden namelijk niet veel te doen want er was een barbecue. Ik heb een half uurtje de mensen bediend. Toen ik terugkwam op mijn kamer was er een jongen uit Tilburg aangekomen. Hij reisde samen met een vriend rond de wereld. Hij had zijn ticket in Londen gekocht wat 450 Euro scheelde. Dit is de eerste Brabander die ik in drie maanden ontmoet. De rest van de avond ben ik bezig geweest om de route door de rest van AustraliŽ uit te stippelen.

Dag 87: woensdag 7 augustus (Noosa)

Vandaag weer gewerkt. Met Scott (manager) over het salaris gesproken want ik vind A$ 163 per week veel te weinig maar Scott wil mij niet meer betalen.

Dag 88: donderdag 8 augustus (Noosa)

Vanochtend weer gewerkt. ís Middags heb ik een Engelsman ontmoet die drie en halve maand fruit had geplukt in Bundaberg. Hij vertelde dat het zwaar werk was en dat hij ertussen de 200 en 400 dollar verdiende per week.

Dag 89: vrijdag 9 augustus (Noosa)

Na zeven dagen onafgebroken gewerkt te hebben had ik vandaag een vrije dag. Tot 10.30 uitgeslapen. De AustraliŽr op mijn kamer vroeg of ik zin had om samen met een paar anderen te gaan vissen. Zo gezegd, zo gedaan. We gingen vissen op een riviertje vlakbij de zee. Als aas gebruikte we garnalen en inktvis. Na vier uur vissen hadden we nog maar een vis gevangen en we besloten terug te gaan naar het hostel. Het is inmiddels steenkoud geworden. Op dit moment is het vijf graden terwijl het drie dagen geleden nog dertig graden was. Vanochtend heb ik post gekregen van familie en bekenden. Ook heb ik vandaag een advertentie op het bulletin board gehangen. Ik ben namelijk op zoek naar een paar mensen om naar de crocodile hunter (Steve van het gelijknamige programma van Discovery Channel)  te gaan. De bedoeling is dat we een auto huren. Een dagtoer daar naar toe kost namelijk A$50 en als het mij op deze manier lukt zijn we A$20 kwijt. Vandaag heb ik een nieuwe record gebroken, ik ben namelijk tien dagen niet op stap geweest. Het is heel verleidelijk om te gaan maar ik moet sparen. Niet zaterdagavond maar vrijdagavond is hier de uitgaansavond.

Dag 90: zaterdag 10 augustus (Noosa)

Vandaag weer gewerkt. Het was een drukke avond. Ik heb zelfs moeten uitserveren omdat het zo druk was. Vanochtend in de bus een Canadese jongen ontmoet. Hij was in Singapore geweest en van daaruit naar Sumatra gegaan. Dat wil ook doen. Hij vertelde ook dat Sumatra hartstikke mooi is. De oversteek duurt 30 uur. Daarom mijn reisplannen van IndonesiŽ bijgesteld.

Dag 91: zondag 11 augustus (Noosa)

Vandaag gewerkt en niet veel gedaan.

Dag 92: maandag 12 augustus (Noosa)

Vandaag moest ik werken van 07.30 tot 13.30 en van 14.30 tot 17.30. ís Ochtends moest ik weer met de bus rijden en vegen en ís middags een uur in de zon gelegen. Om 14.30 aan het werk gegaan. Ik moest dit keer gaan schilderen. Ze vroegen of ik kon schilderen, ik zei: natuurlijk kan ik dat! Nou daar stond ik dan met een kwast en een roller in mijn hand terwijl ik nog nooit geschilderd had. Wat verf in een bak gegooid en begonnen. Ik moet zeggen, het eindresultaat was niet slecht. Vanmiddag heb ik een jongen ontmoet. Hij wil namelijk ook naar het reptile en faunapark van de crocodile hunter. Hij wil daar morgen er naar toe maar daarvoor moet ik eerst vrij  vragen aan Scott de manager. Om 17.00 uur heb ik met de bus wat mensen opgehaald. ís Avonds heb ik aan Scott gevraagd of ik vrij kon krijgen, hij deed erg moeilijk maar uiteindelijk stemde hij toe. Dus morgen ga ik met de Engelsman en een Australisch meisje naar de crocodile hunter.

Dag 93: dinsdag 13 augustus (Noosa)

Vandaag een hartstikke leuke en boeiende dag gehad. Om 07.45 hebben we een jeep gehuurd voor A$49 en hebben we koers gezet naar Beerwah. Om half negen waren we bij het reptile en fauna park. We moesten A$12 entree betalen maar omdat ik mijn collegekaart liet zien kreeg ik drie dollar korting. Toen we het park binnenkwamen zag ik Terry (bekend van tv) rondlopen. Ze was bezig met een rondleiding en we besloten om met haar mee te lopen. We kregen een goede indruk van de dieren die in AustraliŽ leven. Ik heb ook nog even met Terry gesproken. Wat mij opviel is dat ze hartstikke vriendelijk is. Daarna hebben we naar een otter demonstratie gekeken. Elk half uur is hier ergens wel een demonstratie. Toen ik wat rond aan het dwalen was in het park ben ik ook nog Steve tegengekomen waar ik ook nog even mee gesproken heb. Wat me meteen opviel is dat hij ontzettend gemotiveerd is en ontzettend gefixeerd is op alles wat met dieren te maken heeft. Toen ik hem vertelde dat ik uit Nederland kwam en een jaar door AustraliŽ trok was hij zwaar onder de indruk. Hij heeft mij ook nog zijn krokodillen- en slangenbeten laten zien. Ze laten het op tv niet zien maar hij wordt wel degelijk door slangen en krokodillen gebeten. De totale dag heeft mij A$32 gekost. We moesten namelijk bijbetalen voor de extra kilometers met de jeep. Ik denk dat ik dit vaker ga doen want het is toch fijn om eigen vervoer te hebben. Toen we om 17.00 terugkwamen in het hostel moest ik meteen beginnen met werken, we hadden namelijk ís avonds een barbecue en ik moest helpen in de bediening en afwassen.

Dag 94: woensdag 14 augustus (Noosa)

Om 07.00 uur opgestaan voor weer een lange werkdag. Om 07.30 begonnen met vegen en dweilen in de bar. De vloerbedekking in de bar zat onder het bloed. Wat was er namelijk de voorgaande avond gebeurd. Een AustraliŽr had een glas in iemands gezicht geduwd omdat hij per ongeluk duwde. Daarna ontstond er een grote vechtpartij met ongeveer tien man. Zelfs de bewaking kon niks tegen hen doen. Uiteindelijk heeft de politie hen uit elkaar gehaald. Om 13.30 was ik afgewerkt en ben ik weer op het strand gaan liggen. Om 17.00 weer begonnen met werken tot 20.30. Daarna de X-files gekeken. Ik moest ook nog de backpackers keuken schoonmaken. Vandaag mij eerste loonstrookje gekregen. A$163,25 voor zestig uur werk. Belachelijk weinig! De cheque die ik heb gekregen moet ik morgen bij de bank inleveren. Zo gaat dat hier in AustraliŽ.

Dag 95: donderdag 15 augustus (Noosa)

Vandaag is het geloof ik donderdag 15 augustus. Als je aan het reizen bent heb je geen benul van de tijd en soms weet je niet wat voor dag het is. Het is hier winter maar wat ze hier winter noemen is bij ons zomer want er zijn dagen bij dat het hier dertig graden is. Scott begint de laatste dagen commentaar op mijn werk te geven. Zo moet ik perse tien uur per dag werken. Als ik eerder klaar ben moet ik aan hem vragen of ik iets anders kan doen. Ook moet ik sneller werken. Maar hij bekijkt het maar, ik vind dat ik hard genoeg werk voor het geld. ís Middags lekker aan het zwembad gelegen. Ik ben de dagen aan het aftellen totdat ik mijn duikbrevet kan gaan halen in Bundaberg en naar de Whitsundays kan gaan voor een zeiltrip.

Dag 96: vrijdag 16 augustus (Noosa)

Vandaag lekker uitgeslapen en mijn was gedaan. ís Middags ben ik naar het National Park gelopen en heb daar mijn eerste koala gezien. Ook heb ik vanmiddag voor het eerst last gehad van de warmte. Het was namelijk over de dertig graden. ís Avonds een paar jongens uit Oostenrijk ontmoet die op mijn kamer slapen. Vanochtend ben ik nog naar de bank gelopen om mijn cheque te verzilveren. Daar kreeg ik te horen dat Top Head Fine food uit Sydney A$65 op mijn rekening had gestort voor een dag werken. Daar was het beter geld verdienen dan hier.

Dag 97: zaterdag 17 augustus (Noosa)

Vandaag weer gewerkt. 'S middags hadden we een vergadering over het werk. Ik moest vandaag tot 17.30 uur werken. 's Avonds met Mia uit Denemarken zitten te kletsen. Ze werkt sinds een week bij de receptie. Rond 22.30 uur gaan slapen.

Dag 98: zondag 18 augustus (Noosa)

Vandaag weer gewerkt van 8.30 uur tot 13.30 uur en van 14.30 tot 17.30 uur. Tussen de middag wat boodschappen gedaan bij Cooles. Cooles is een hele grote supermarktketen hier in AustraliŽ en is op zondag van 9.00 uur tot 16.00 uur gewoon geopend. Daar kunnen ze dus in Nederland nog iets van leren! De hele dag heb ik moeten vegen en heb zelfs de plees moeten schoonmaken. Ik ben toch niet van plan om dat vaker te gaan doen!

Dag 99: maandag 19 augustus (Noosa)

Alweer een werkdag. Ďs Ochtends vegen en 's middags schilderen. Nog een paar Nederlanders uit Heerlen ontmoet die in drie maanden tijd de wereld rond trekken. Van hen een boek geleend over IndonesiŽ/MaleisiŽ en Singapore. Ďs Avonds het boek doorgelezen en plannen gemaakt voor AziŽ.

Dag 100: dinsdag 20 augustus (Noosa)

Werken, werken en werkenÖ Ďs Middags aan het strand het boek uitgelezen en besloten om 8 weken naar IndonesiŽ te gaan als ik tenminste tegen de hitte kan. Maar dat bekijk ik wel als ik in Darwin ben want het schijnt daar ook tropisch heet te zijn. Ďs Avonds weer de BQQ gedaan en moeten afwassen. Om 20.30 uur was ik klaar en ben ik even in de bar gaan zitten met een glas cola. De cola is namelijk gratis. Daar wat zitten te kletsen met een AustraliŽr en de twee Nederlandse jongen. Die hebben voor mij meteen de reisroute door IndonesiŽ, MaleisiŽ en Singapore uitgestippeld. Ze zeiden ook dat IndonesiŽ moeilijker te bereizen is dan AustraliŽ. Daar hebben ze geen OZ expierence of Greyhound maar moet je buskaartjes van plaats tot plaats kopen. Ook moet jezelf uitzoeken waar je gaat slapen etc. Dat is dus weer een grote uitdaging. Ik moet wel op 12 mei in Singapore staan voor mijn vlucht terug naar Amsterdam. Een leuke bijkomstigheid is dat ik in het regenseizoen ga reizen. De kans is groot dat sommige delen ontoegankelijk zijn. Dat je daardoor grote vertraging oploopt. Maar we zullen wel zien!!!

Dag 101: woensdag 21 augustus (Noosa)

Alweer een dag voorbij zonder dat er iets spectaculairs is gebeurd. Het is toch jammer van mijn tijd om te werken terwijl er hier zoveel te zien is! Maar ja, zonder geld begin je niets hier! Vandaag een fooi van Scott gekregen, namelijk A$163,- voor een week werk. Omdat de bus vanochtend niet wilde starten (de accu was leeg) was ik al om 12.00 uur klaar met mijn werk. De tijd dus vol gemaakt met schilderen. Ďs Middags weer aan het zwembad gelegen met Bob Marley op de achtergrond.

Dag 102: donderdag 22 augustus (Noosa)

VandaagÖje raadt het al..heb ik gewerkt. Ďs Middags in de zon gelegen en ook nog even naar de bank gelopen om mijn cheque in te wisselen. Ďs Avonds nachoís gegeten en om 21.30 uur gaan slapen.

Dag 103: vrijdag 23 augustus (Noosa)

Alweer een mooie dag voorbij! Vandaag ben ik namelijk gratis met een dolfijnen tour mee geweest. Het personeel van het hostel kan namelijk gratis deelnemen aan tours die het hostel aanbied. De bedoeling is dan wel dat je rond gaat vertellen hoe fantastisch die tours allemaal wel niet zijn!  Om 8.30 uur kwamen ze ons bij het hostel met een minibusje ophalen. De chauffeur kwam uit Duitsland en was geŽmigreerd. Om 9 uur hadden we alle mensen opgehaald en zijn we koers gezet naar Tin Can bay in de buurt van Rainbow beach. Om 10.30 uur waren we daar evenals de dolfijnen. Het was een vrouwtjes dolfijn met een kalf. Snel mijn schoenen en broek uitgetrokken en in het water gesprongen. De dolfijnen kwamen meteen naar mij toe gezwommen en waren heel brutaal, vooral de kleine. Je kon ze gewoon aanraken. Wat ik niet deed want op deze manier kan je allerlei ziekten overbrengen. De chauffeur had een rottweiler bij zich en hij vertelde dat die hond elke dag met de dolfijnen zwom en speelde. De tour kost A$45 wat ik best wel duur vindt. Op de terug weg zijn we over een dirt road (zandpad) dwars door het regenwoud gereden. Dat was spectaculair ondanks het stofhappen. Onderweg een hele grote hagedis gezien. Hij was juist bezig met de weg over te steken. In de bus zaten ook twee Nederlanders (stelletje). Het meisje trok vijf maanden door AustraliŽ en hij was voor een maand overgekomen. Ik vond het leuk om iemand te ontmoeten die vorige week nog in Nederland was geweest. Voor mij lijkt het al een eeuwigheid geleden. Hij had niet veel nieuws te vertellen over het thuisfront. In de bus zaten verder een engels en Spaans meisje. Het Spaans meisje sprak zeer goed engels en is de eerste Spaanse die ik hier in OZ tegen kom. Ze vroeg of ik vanavond mee uitging in Noosa. Dat heb ik dus wel! Uiteindelijk waren we om 15.30 uur terug in het hostel. Toen ik ging informeren of er post was voor mij kwamen ze met een stapel fanmail aan. Het was weer leuk om al het nieuws te lezen. Ook nog even naar Quantas gebeld om mijn de datum van mijn binnenlandse vlucht te verzetten. Ik vlieg nu op 29 oktober van Cairns naar Alice Springs. Ik kan nu een week langer in het hostel werken en heb dan in zeven weken tijd A$1100,- verdient. Ik ben nogal over mijn budget gegaan daarom heb ik mijn budget aangepast op A$500 per maand. Je bent per maand A$380 kwijt aan hostels en ik heb dus A$120 per maand over voor eten en uitgaan. Dat is dus wel erg weinig! Ďs Avonds naar de bottle shop gelopen om een paar flessen bier te kopen. Voor twee flessen bier 750 ml moest ik A$5.50 afrekenen. Na het indrinken ben ik uitgegaan tot een uur of 12.

Dag 104: zaterdag 24 augustus (Noosa)

Ďs Ochtends met moeite mijn bed uitgekomen om te gaan werken. Ďs Middags heb ik moeten verven en kitten en om 17.00 uur mensen in het nationaal park en strand op moeten halen. Op mijn kamer slapen nu een Aussie, een Jap, een pommie (Engelsman) en ikke.

Dag 105: zondag 25 augustus (Noosa)

Vannacht zeer slecht geslapen want die Jap lag zo ontzettend hard te snurken zodat ik geen oog dicht heb gedaan. Terwijl vandaag er nog een is bijgekomen. Vandaag weer gewerkt en sí middags lekker in de zon gelegen. 's Avonds naar huis gebeld en daar kreeg ik te horen dat mijn ouders bijna zeker in februari naar AustraliŽ komen. Dat lijkt mij echt hartstikke leuk. Na 20 minuten kletsen en A$40 lichter ben ik terug gelopen naar het hostel. De mensen op mijn kamer liggen al te slapen dus ik ga zo meteen ook maar slapen. Maar eerst moet ik even Kenneth een goeie reis wensen want hij vliegt vannacht terug naar Denemarken. Hij heeft hier drie maanden gewerkt.

Dag 106: maandag 26 augustus (Noosa)

Vandaag alweer gewerkt en vanmiddag een handwasje gedaan. Daarna gaan informeren wat het koste als mijn ouders hier een auto zouden huren en dan door AustraliŽ gaan trekken. Het was hier 500 euro goedkoper als ze hier een auto huren. Dus meteen naar huis gebeld om het nieuws door te geven. sí Avonds weer in de keuken gewerkt en toen ik na mijn werk in mijn kamer kwam lagen er twee Jappen te snurken. Het was vandaag 27 graden en de Aussies lopen te klagen dat het koud is. Ik denk dat het in de zomer hier om af te knijpen is. 's Nachts koelt het goed af en is het rond de 8 graden.

Dag 107: dinsdag 27 augustus (Noosa)

Alweer een dag voorbij in OZ. Ik heb het eerlijk gezegd wel gehad hier in Noosa. Elke dag werken..bah..bahÖ Vandaag dus weer gewerkt. ís Avonds hadden weer een BQQ. Vannacht weer slecht geslapen want die loempiaís lagen weer keihard te snurken. Het zijn wel vriendelijke jongens. Ze hebben mij zelfs uitgenodigd om hun in Japan te komen opzoeken.

Dag 108: woensdag 28 augustus (Noosa)

Vandaag gewerkt en een brief naar huis geschreven. Ik heb het helemaal gehad met Scott. Wat een eikel is dat! Hij is een jaar of 27 en het enige wat uit zijn mond komt is Ďhow ya goin mateí. Verder heeft hij een paar jampot glazen op zijn hoofd staan en heeft hij kleren uit de jaren zestig aan.

Dag 109: donderdag 29 augustus (Noosa)

Alweer gewerkt en 's middags aan het zwembad gelegen. 's Avonds met een Deen op mijn kamer zitten te kletsen.

Dag 110: vrijdag 30 augustus (Noosa)

Vandaag had ik een vrije dag en daarom besloten om eens uit te slapen. De rest van de ochtend met een paar engelse meisjes zitten te kletsen. Zo meteen ga ik van kamer verhuizen. Ik ga namelijk tijdelijk in het huis van Scott wonen. Daar krijg ik een eigen kamer met een koelkast. Om 15.30 uur naar de bank gelopen om mijn cheque te verzilveren. Daarna naar het postkantoor gelopen om mijn fotorolletjes, videobandje en een brief naar huis te sturen. ís Avond een cask wijn van vier liter gekocht en het drankspelletje met een Deen, Canadees en een engelse jongen gespeeld. Daarna zijn we naar de bar gelopen om wat te drinken. Ook zijn we nog naar ďThe ReefĒ gegaan. Een nachtclub maar daar was niets te doen.

Dag 111: zaterdag 31 augustus (Noosa)

Vandaag de hele dag duf geweest en ook nog een flinke kater gehad. ís Middags een bekende ontmoet. Namelijk Hans uit Tilburg. Hans heb ik in Alfred park, Sydney ontmoet. Ik ben met hem daar 3Ĺ week opgetrokken. Hij vertelde dat hij drie maanden bij Top Hat Fine foods heeft gewerkt en was nu sinds tien dagen aan het rond trekken. Hij is hier al 4Ĺ maand in AustraliŽ. Ook nog een meisje ontmoet uit Geldrop die hier al elf maanden rond trekt. ís Avonds weer gewerkt en toen ik na het werk aan de bar zat vroegen ze of ik zin had om het drankspelletje te spelen. Dat had ik wel. Het werd weer gezellig. Tussen bedrijven door ben ik vanmiddag verhuist naar Scotts huis. Erg fijn hoor je baas om je heen (NOT). Ik heb nu een eigen kamer met een twee persoonsbed. In het huis wonen twee Ozzies die hier al twee jaar werken.